آماده باش مدیریت بحران علوم پزشکی لرستان در پی وقوع زلزله 

مدیر بحران و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اعلام آماده باش به واحدهای تابع دانشگاه در پی وقوع زمین لرزه ۳.۴ ریشتری در مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۳۲
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سمیرا اشکبوس امروز در جمع خبرنگاران گفت: این زمین لرزه به قدرت سه و ۴ دهم ریشتر ساعت ۱۹ دقیقه بامداد جمعه ۳ فروردین "خرم‌آباد" رخ داد و طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی ۴۸.۳ و عرض جغرافیایی ۳۳.۴۱ و در عمق ۶ کیلومتری زمین بوده است.

 

مدیر بحران و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه افزود: با توجه به احتمال پیش لرزه بودن زلزله اخیر، کلیه مراکز و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در آماده باش کامل هستند و همچنین هماهنگی‌های لازم جهت انجام تمهیدات، بروزرسانی تجهیزات و بازدید از منابع و امکانات موجود به سرعت در حال انجام است.

 

اشکبوس در پایان توصیه کرد: همشهریان از دویدن به هنگام زلزله جدا پرهیز کنند، مواظب کودکان و افراد مسن باشند و از خوابیدن یا نشستن زیر پنجره‌های شیشه‌ای خودداری کنند.

 

به گزارش ایرنا، از بامداد امروز تاکنون چهار زمین لرزه به بزرگی های ۳٫۴ ، ۲٫۹ ، ۲٫۸ و ۳٫۵ ریشتر در مناطق مختلف استان لرستان ثبت شده است.

ارسال نظرات